LA MANCA DE PREVISIÓ I LES COMPRES “LAST MINUTE”, DEIXARAN SENSE CASCS ALS MOTORISTES DE MOSS@S

LA MANCA DE PREVISIÓ I LES COMPRES “LAST MINUTE”, DEIXARAN SENSE CASCS ALS MOTORISTES DE MOSS@S

Escrit el 15/07/2022
Juanjo R.S.

LA MANCA DE PREVISIÓ I LES COMPRES “LAST MINUTE”, DEIXARAN SENSE CASCS ALS MOTORISTES DE MOSS@S

 

 

Dimarts, dia 5 de juliol, el cap de la Divisió Tècnica de “desPlanificació” de la Seguretat, ens va convocar per informar que, per un recurs presentat per una de les empreses que participaven en la licitació de compra de cascs, aquests no arribaran a temps.

 

Tot i que la data de caducitat i estat de molts dels cascs de motoristes de Moss@s era més que evident i previsible, (USPAC fins i tot ho va denunciar a inspecció de treball), els motoristes del cos es quedaran sense cascs per aquesta incidència al concurs de compra, per això insistim en denunciar la manca de previsió i planificació de les compres de material que des de fa anys patim.

 

A la reunió del passat dia 22 de juny, a pregunta de la USPAC, sobre els cascs ja ens van dir: Estan adjudicats, però una empresa ha posat un recurs. S’estan fent gestions amb SHOIE, per mirar la viabilitat del que encara hi ha per sortir del pas fins a la resolució del concurs.


 

Es veu que les marques SHOEI i SCHUBERT són les dues marques que es van presentar. SCHUBERT va quedar exclosa i ha presentat un recurs, que podria arribar a la via judicial. Per aquest motiu s’ha decidit fer una nova licitació:


 

En comptes de fer dues entregues de cascos de 650 de trànsit i 250 de seguretat ciutadana al 2022 i un altre al 2023, es farà una sola amb 1300 per trànsit i 500 per seguretat ciutadana al 2023, els quals la previsió es que arribin al juny, juliol de 2023


 

Per anar aguantant aquest temps, tant l’empresa SHOIE com SCHUBERT, faran una revisió d’aquests, certificant la seva viabilitat un any més. Els que no passin aquesta revisió hi ha previst una compra menor d’uns 40 cascos aproximadament.


 

Novament, el gran perjudicat, el Moss@ i el servei de trànsit perjudicat, ja que els motoristes no podran patrullar en aquests vehicles per no tenir l’EPI més important del conductor professional de motos. Esperem que no s’obligui cap motorista a patrullar amb un casc caducat o en pèssimes condicions.


 

Per incidències de la família professional de trànsit podeu contactar amb transit@uspac.cat i amb els delegats de prevenció de riscos al mail riscoslaborals@uspac.cat

 

 

USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S!

 

 

 

Barcelona, 05 de juliol de 2022



177_22 Sense Cascs motoristes 177_22 Sense Cascs motoristes