REUNIÓ CAP ARTP 30-04-22

REUNIÓ CAP ARTP 30-04-22

Escrit el 03/05/2022
Juanjo R.S.

REUNIÓ CAP ARTP 30-04-22

 

 

El divendres dia 30 d’abril de 2022 el nostre delegat de trànsit de la RPP es va reunir amb el Cap per tal de traslladar-li un seguit de peticions de millora, queixes i mancances. Així doncs, us deixem un resum de la reunió:

 

  • Vehicles en mal estat: vàrem denunciar el pèssim estat del parc mòbil a la nostra ART. La Divisió Tècnica de Planificació de la Seguretat va vendre fum i mentides, ja que se’ns va prometre vehicles nous durant el 2022 i ara no arribaran fins a inicis del 2023 (i ja veurem...).

 

Seat Leon amb 6 anys i 400.000 kms; Mercedes Vito de 12 anys i més de 500.000kms; Nissan Pathfinder de 8 anys i 400.000 kms; motos de l’any 2006 i ...

 

  • Manca crònica de material de dotació com les càmeres, evidencials, impressores,... és indignant que, 24 anys després d’haver iniciat el desplegament de la nostra especialitat, a dia d’avui no disposem de material de 1a qualitat i material de dotació suficient per les patrulles que treballen dia rere dia al carrer.

 

Alhora, insistim que altres materials quan s’espatllen o es trenquen no hi ha manera que es reposi. Per exemple, quan es trenquen paranys, els cons i altres materials necessaris per al dia a dia de l’especialitat de trànsit i que no tenim estoc suficient.

 

El Cap de l’ART pren nota de tot i diu que tenim raó i que ho traslladarà per enèsima vegada a la DT. És una vergonya que no disposem de material suficient i adequat.

 

  • Efectius al torn de nit: tornem a demanar i insistir que s’han de planificar dos patrulles durant el torn de nit per una qüestió imprescindible: la seguretat dels agents. No es pot treballar en un accident a l’autovia o Pista amb una única dotació.

 

El cap ens diu que segueix les directrius de la Divisió. Però que entén la demanda donada la realitat actual on el 20% dels accidents (tot i que bàsicament són T-06 per irrupció sobtada d’animal) es produeixen en els torns de nit i tarda/nit i no es descabellat proposar treballar amb dues patrulles a les nits per cobrir accidents i treballar amb seguretat. La USPAC tornarà a elevar la petició a la Divisió de trànsit.

 

  • Botes operatives d’estiu i d’hivern: ja va sent hora que l’administració ens doti de material adequat per a cada època de l’any. Treballem en una demarcació on patim temperatures extremes a l’estiu i a l’hivern, per la qual cosa demanem una bota operativa per a cada època de l’any.

 

Som conscients que l’ART no té la potestat de dotar-nos d’aquestes botes. Ara bé, considerem que pot fer quelcom on pertoqui. El Cap ens diu que li sembla bé la nostra petició.

 

  • Sector de trànsit Ponts: com vàreu llegir, la USPAC va registrar un escrit al DGP per què reobrin aquest sector, el qual va ser extingit ara fa quasi 10 anys. Els motius són diversos i bastant evidents (comunicat)... però uns dels més importants és la manca de presència d’efectius de trànsit a les vies del territori afectat.

 

El cap de l’ART té clar que la zona nord de la Noguera, territori de la CD Ponts, és una de les zones on per diversos motius, com poden ser la distància i, sobretot, la disponibilitat d’efectius, menys s’hi patrulla de forma permanent. Alhora, ens manifesta que durant la visita del DGP a la RPP, ell mateix (Cap ARTP) va informar-lo d’aquest tancament exprés i del qual el Director General no n’era coneixedor.

 

Així mateix, també vàrem tractar altres qüestions més internes com són:

  • Manca agent GRD: li vàrem demanar que reforci aquesta unitat, ja que té un volum de feina molt important i és necessari una tercera persona a la unitat. Alhora que en un futur immediat seria bo poder tenir 4 agents per cobrir 2 torns.

 

  • Comandaments en 2a activitat: novament, vàrem traslladar aquesta qüestió al Cap de l’ARTP, tot recordant allò que diu el decret de 2a activitat... i no és cap altre que un Comandament no pot exercir funcions de comandament en quant passa a aquesta situació administrativa.

 

  • Reposició places P-50: amb el passi a 2a activitat de dos sergents i un sots inspector, la nostra ART ha quedat curta de sergents. Així mateix, tornem a demanar que qui ocupa una plaça de 2a activitat no surti com a efectiu real a la RLT, ja que s’han de cobrir aquestes vacants.

 

El cap ens diu que està esperant lo concurs de trànsit per aconseguir els efectius que li manquen. Alhora, està esperant al proper concurs de Caporals i sergents per cobrir les places vacants de l’ARTP amb la gent que es vulgui presentar.

 

  • Sots Cap de Sector de Tàrrega: tal i com ens varen dir, l’actual Sots Cap, passarà en breu a realitzar funcions de P-50, per la qual cosa quedarà vacant aquesta figura. Demanem que es faci un oferiment públic i transparent.

 

El Cap ens diu que no s’ha fet cap moviment ni oferiment, ja que s’està esperant que torni el Cap de Sector i “recuperar la normalitat”. Així mateix, ens va comentar que volia oferir a un caporal del sector aquestes funcions.

 

  • Reunions periòdiques amb els Caporals: demanem que aquestes siguin més sovint i que siguin productives. Que s’escoltin a aquells que estan a peu de carretera i pateixin de primera mà totes les mancances i penositats. Ens diuen què corresponen dues reunions anuals, segons el procediment de treball intern “Sistema de reunions de l’Àrea Regional de Trànsit Ponent (ARTP)”.

03-05-22