El dia 3 de Juliol de 2025 s’ha celebrat la reunió trimestral de la Subcomissió de Materials. Us resumim els punts més rellevants que s’han tractat:
1.- Des de la USPAC s’ha sol·licitat roba EPI per al grup de motoristes de Mataró (Guilles) :
Ens manifesten que aquest grup, ha d’anar amb el mateix equipament que les unitats de seguretat ciutadana, s’està buscant roba més lleugera.
2.- Medi ambient (URMA), duen la mateixa uniformitat que marítima, demanen si poden tenir el mateix calçat:
Resposta rotunda, i negativa. Han de portar el calçat de seguretat ciutadana.
3.- Donat el creixement d’incidents amb agressions a policies, USPAC demana dotar de més eines a les unitats de Seguretat Ciutadana, amb casc lleuger i esprais de defensa: Ens responen que entenen la preocupació, però ara per ara no es contempla aquesta possibilitat.
4.- Trànsit: La USPAC informa a la subcomissió de les següents qüestions:
- Errades amb els aparells de proves d’alcoholèmia, essent aquests nous, el model portàtil no funciona correctament. El DRAGER 95, es diferent que els altres models i no encaixa en els suports dels vehicles.
- Manca generalitzada de test de drogues.
- Paranys vehicles, el nou model té unes dimensions, que impossibilita el seu transport, s’ha de dur en els seients posteriors.
Ens contesten que estan pendents d’una renovació dels etilòmetres.
Esta contemplat la renovació de les furgonetes, finals de l’any 2025 o principis del 2026. Respecte als paranys, es va adquirir una petita partida, que son els que tenen aquest problema, van estar aprovats pel servei català de trànsit, s’està buscant solució.
Transit ha de tenir 200 motocicletes, reconeixen que tenen un problema pel que fa a la reparació de les mateixes, donat que RODI, no són experts en reparació de motocicletes. Ens diuen que en el 2026 arribaran 70 motocicletes més.
A la petició de noves jaquetes impermeables per trànsit (fet que la USPAC va denunciar a Inspecció de Treball), diuen que ja són impermeables, i que en tot cas els primers que tindran una jaqueta impermeable (s’està estudiant jaqueta i pantaló) serà USC, i desprès trànsit aproximadament al 2027.
Respecte al calçat que sigui adaptat estiu i hivern, diuen que igual que seguretat ciutadana no ha d’haver diferencia.
5.- ARRO: La USPAC informa que les noves furgonetes de la ARRO disposen de uns seients al darrera que no disposen del espai necessari per les cames dels agents: Reconeixen que tenen 7 cms menys, i estan buscant una solució , una d’aquestes solucions seria treure la peça de plàstic gris. S’ha donat prioritat als armaris, i puntualitzen que han estat dissenyades amb experts de l’ARRO i de la BRIMO.
En quant a la reposició de furgonetes ARRO-BRIMO; es retiraran les antigues. Falta lliurar les ultimes, i serà al juliol, ja que les que falten estan passant la ITV. El nou vestuari d’ARRO i BRIMO, esàa a l’espera de les primeres mostres de vestuari, i realitzant proves de diferents teixits, no donen dates però si asseguren que com a màxim serà al 2027.
6.-Vehicles d’investigació i de fures; s’està pendent de repartir vehicles.
Armes curtes; No es veu viable, només per a unitats especialitzades, informació, només per Egara, no AINF.
7.- Crancs “mole”: s’han demanat 10.000. Actualment hi han 1.000 i es donaran per a les armilles de talla 1 d’home i de dona. Ens apunten que quan un paquet balístic estigui malmès, han de contactar amb la unitat armes per solventar-ho.
8.- Perneres: arribaran al 2026, i les faixes es donaran quan hi hagi adaptació mèdica.
Aquests han sigut el temes més rellevants. Per qualsevol dubte/suggeriment, contacteu amb el vostre delegat sindical.
REUNIÓ DE LA SUBCOMISSIÓ DE MATERIALS JULIOL 2025
Escrit el 04/07/2025
USPAC
Comentaris
Sense comentaris
Sigues el primer en publicar un comentari