REUNIÓ ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPMS 15-06-22

REUNIÓ ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPMS 15-06-22

Escrit el 15/06/2022
Juanjo R.S.

REUNIÓ ENTRE SINDICATS I CAPS DE LA RPMS 15-06-22

 

Avui, 15 de juny, hem assistit a la reunió regional de la RPMS amb els Caps de la Regió. Us fem un resum dels punts aportats per USPAC:

 

Generals:

 

  • Situació en la que quedaran els agents en pràctiques a la RPMS un cop es resolgui el pla d’estiu: Està previst que es produeixi un canvi de destinació a partir del 6 de juliol, 144 agents en pràctiques aniran a reforç del pla d’estiu, 200 a destinacions en estat crític, 349 es quedaran a la seva destinació)

 

  • Aclariment de l' instrucció 4/2021, de 10 de maig de 2021 WEBEX en el seu punt 3.b) «En cas que la declaració coincideixi amb franja horària amb planificació de festa o qualsevol altra situació diferent de treball: a la seu policial més propera al domicili de la persona citada.»: El servei administració contesta que intenten citar a l’agent a la sala disponible més propera al seu domicili. Consultaran les casuístiques i les tindran en compte per poder donar una resposta.

 

  • Torn fixe de nits: Informació publicada a intranet el dia 13/06/2022 de la que ja vam fer difusió i comunicat al respecte.

 

  • Manca d’espai a l’interior dels nous vehicles mampara SEAT ATECA: El comissari informa que s’han distribuït als diferents llocs vehicles FORD KUGA per poder solucionar aquesta problemàtica però diu que no disposaven de tants vehicles per solucionar-ho arreu de la RPMS. Estan a l’espera que n'arribin més.

 

 

ABP Martorell:

 

  • Segueixen les males olors als vestuaris de dones: El Cap d’administració informa que a finals del mes de maig es va fer una intervenció a les arquetes i s’ha programat dos neteges anuals per intentar acabar amb el problema.

 

  • Agents realitzant tasques de responsable d’ OAC quan hi ha altres comandaments operatius en el torn: El comissari diu que la figura del cap de torn és el comandament operatiu responsable de tot el que passi en el torn, tanmateix també diu que desconeixia aquesta problemàtica i els motius pel qual el cap de torn vol un altre comandament al carrer. Mirarà els diferents casos i donarà resposta.

 

 

 

 

 

 

 

CD Sitges:

 

  • Avaria porta pàrquing des de fa més de 8 mesos: El servei d’Administració concreta que l’amidament es va fer durant el mes d’abril però que la construcció de la porta tarda entre 60 i 90 dies. Està previst que l’obra duri 3 dies i s’iniciï el dia 27 de Juny.

 

 

ABP Hospitalet:

 

  • Rodes punxades per llançaments de claus i algun vidre trencat de vehicles personals: Canviaran els sistemes de càmeres de tot el territori i esperen que amb el nou sistema de vigilància es pugui acabar amb aquests actes de vandalisme.

 

  • Citacions policials que requereixen a l’agent perquè realitzi trucada de 09:00 a 14:00 hores perquè truquin al jutjat per declarar com a testimoni: El servei d’Administració ho parlarà amb la Subdirecció perquè es traslladi la problemàtica al Departament de Justícia. Esperarem resposta.

 

 

ABP Sant Feliu de Llobregat:

 

  • Manca d’efectius a USC, la qual cosa genera que a les tardes només hi ha un efectiu d'OAC amb gran volum de feina: El comissari és coneixedor d’aquest fet i informa que de cara al mes d’agost reforçarà aquesta USC ,entre d’altres, amb gent de pràctiques de la nova promoció i pendent si la Comissaria General de Territorialitat destina efectius actualment en pràctiques.

 

  • Manca d’espai a la zona de servei porta, puntes d’alt volum de feina i mala visió de les càmeres: Ens diuen que la zona de porta està mal distribuïda i que això és un problema de la infraestructura. Del volum de feina informen que hi ha un TSNP que va a donar un cop de mà a “requeriment”. Referent al problema de càmeres del pàrquing diuen que han podat la vegetació existent que era el que tapava la càmera.

 

 

CD Sant Vicenç dels Horts:

 

  • Mala visibilitat de les càmeres: El servei d’Administració diu que la petició es té que fer a l’oficina de suport perquè ells facin la sol·licitud a l’empresa contractada perquè faci instal·lació i manteniment de les càmeres facin els canvis que corresponguin.

 

 

 

 

 

 

 

  • Vehicles estacionats/retinguts a espera de resolució judicial: El dia 16 de maig el responsable de seguretat de la comissaria va sol·licitar a la Policia Local la reubicació del vehicle que causava molèsties i problemes d’inseguretat. A dia d’avui el vehicle ja no hi és.

 

 

Gavà:

 

  • Continuem amb la plaga de mosquetes a la zona de custòdia de detinguts i al menjador: El servei d’Administració informa que s’han realitzat actuacions amb l’empresa de control de plagues. Diuen que aniran un pas més enllà i coordinaran els diferents serveis perquè facin una actuació conjunta.

 

CD Sant Sadurní:

 

  • Males olors als vestuaris tant de dones com d’homes: Ens diuen que no en tenen coneixement de que hi hagi un problema de males olors, només de que el dia abans de ploure pugen olors del clavegueram.

 

 

 

ABP Vilafranca:

 

  • Creació del grup de reforç de Q3 OAC: El Comissari explica que ha parlat amb el Cap de la Comissaria i aquest li ha dit que per la manca d’efectius i la quantitat de feina, ell creu convenient no crear-lo. Tanmateix han creat un grup 200.

 

  • Referent a la climatització, el servei d’Administració ens informa que estan pendents d’unes ajudes per substituir el sistema actual per un d'aerotèrmic.

 

 

Si teniu més incidències i/o queixes ens les podeu traslladar a rpms@uspac.cat o al vostre delegat/da de referència sense esperar que ens convoquin a la pròxima reunió regional, donarem trasllat immediatament elevant-ho on pertoqui.

 

 

 

 

USPAC, L’ESCUT DELS MOSS@S

 

 

15 de juny de 2022